Zastava Bosne i Hercegovine

U PREDIZBORNOJ KAMPANJI POŠTOVATI ZAKON O OGLAŠAVANJU, ZAKON O RADIO-DIFUZIJI I UPUTSTVA RRA: U SLUČAJU PRITISAKA PREPORUKA MEDIJIMA DA SE OBRATE RRA


Zamenik predsednika Saveta Republičke radiodifuzne agencije (RRA) Goran Karadžić pozvao je danas medije da poštuju Zakon o oglašavanju, Zakon o radio-difuziji i uputstva RRA tokom predizborne kampanje i apelovao na njih da se obrate RRA ukoliko budu izloženi političkim ili ekonomskim pritiscima.

Karadžić je na konsultacijama sa medijima u Novom Sadu rekao da mediji imaju pravo po zakonu da odbiju da emituju problematičan spot.

"Ukoliko imate dilemu da li se nekim materijalom krši zakon, možete da se obratite Savetu RRA i dobićete odgovor u roku od 24 sata. Ukoliko emiteri dožive politički ili ekonomski pritisak, slobodno nam se obratite", naveo je Karadžić.

Prema njegovim rečima, najveći problem na izborima 2012. godine bile su klasične oglasne poruke, koje u sebi sadrže poruke koje Zakon o oglašavanju zabranjuje.

"Obavili smo razgovore sa predstavnicima svih izbornih štabova čije su liste do sada proglašene i upozorili smo ih na odredbe Zakona o oglašavanju. Za očekivati je da oni koji vode kampanje poštuju zakon. Tu pre svega mislim na tuđ lik, tuđ glas koji se koristi u reklamnom spotu", rekao je Karadžić.

Dodao je da drugi deo problema predstavljaju plaćeni termini i apelovao na medije da poštuju ograničenja od pet minuta za predstavljanje svake izborne liste svaki dan, i od 30 minuta jednom u kampanji, bez obzira na moguće ekonomske i političke pritiske.

On je poručio da mediji čiji su osnivači lokalne samouprave nemaju pravo da naplaćuju termine za petominutna i polučasovna predstavljanja stranaka i izbornih lista.

Karadžić je rekao da je nemoguće obezbediti izbornu tišinu na internetu, društvenim mrežama i onlajn medijima.

Generalna sekretarka Saveta za štampu Gordana Novaković apelovala je na štampane medije da poštuju pravo na demanti, koje se često ne poštuje u domaćim novinama.

Upozorila je štampane medije da ne objavljuju netačne i neproverene informacije i da ne veruju slepo izvorima.

Ona je kazala da će Savet za štampu i tokom predizborne kampanje rešavati žalbe i predstavke građana, kao što to i inače radi.

Kada su u pitanju rezultati istraživanja javnog mnjenja, mediji moraju jasno naglasiti da je reč o istraživanju, kao i činjenice o tome ko je organizovao to istraživanje javnog mnjenja, kazala je Gordana Novaković.

Upozorila je medije i da izbegavaju prikriveno oglašavanje, odnosno da političku i stranačku propagandu predstavljaju kao informativne tekstove.

Ona je precizirala da je Savet za štampu nadležan i za onlajn medije, ali ne i za društvene mreže, poput Fejsbuka (Facebook) i Tvitera (Twitter) i za druge portale koji nisu mediji.

Savet za štampu će odlučivati i po žalbama građana na komentare na portalima onlajn medija, navela je Gordana Novaković.

Konsultacije sa medijima u Nezavisnom društvu novinara Vojvodine organizovali su OEBS, RRA i Savet za štampu.

Izvor: