Email Print

NACRT ZAKONA O SISTEMU PLATA ZAPOSLENIH U JAVNOM SEKTORU: POPIS SVIH RADNIH MESTA U JAVNOM SEKTORU, NJIHOVO VREDNOVANJE I DODELJIVANJE ISTE OSNOVNE PLATE ZA SVAKO RADNO MESTO ISTE VREDNOSTI. RADNA MESTA RAZVRSTANA SU U PLATNE GRUPE I PLATNE RAZREDE čIJA SE VREDNOST IZRAżAVA KOEFICIJENTOM, KLASIFIKACIJA RADNIH MESTA U JAVNOM SEKTORU KROZ UVOđENJE KATALOGA


Nacrt zakona o sistemu plata zaposlenih u javnom sektoru omogućiće ujednačenje zarada za iste poslove u javnom sektoru i pravedniji sistem obračuna plata, izjavila je ministarka državne uprave i lokalne samouprave, Kori Udovički.

Nacrtom zakona, kako je objasnila, će biti omogućeno da se sve zarade upodobe i da se za isti rad i vrstu posla isplaćuje ista plata.

Prema sadašnjem sistemu postoji veliki broj osnovica za plate, koje su netransparentne i ne zna se ko koliko zarađuje, a cilj Nacrta zakona je da postupak obračuna plata bude transparentniji, plate uporedive, što će dovesti do reda u toj oblasti i pravednijih rešenja.

Nacrt zakona neće važiti za javna preduzeća i Vojsku Srbije, već za javnu upravu, administraciju i javne službe, odnosno zdravstvo, prosvetu, državne službe, lokalne samouprave, teritorijalne autonomije, javne agencije, sve organizacije Vlade Republike Srbije.

Udovički je navela da se izrađuje Katalog radnih mesta u javnom sektoru i jedinstvene metodologije za ujednačavanje vrednovanja poslova, kako bi se oni svrstali u platne razrede.

Tim zakonom će, između ostalog, biti definisano koliko će se i kako vrednovati prekovremeni rad, kao i naknade i dodaci na platu.

Predstavnici Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave su naveli da sada u Srbiji ima 12 osnovica za plate sa rasponom od 1:19, u javnim službama pet osnovica, a u lokalnim samoupravama tri vrste osnovica, gde one mogu da idu samo na niže, a ne na više.

Novim zakonom će biti uvedeno 60 platnih razreda sa rasponom od 1:7,5 između najviše i najniže zarade.

Plate zaposlenih u javnom sektoru će, između ostalog, zavisiti i od složenosti posla koji neko obavlja, težine i uslova rada, kompetencija, stručne spreme, iskustva, odgovornosti, samostalnosti u radu i nivoa komunikacije koja se ostvaruje.

Očekuje se da će ovaj propis biti usvojen do kraja godine i da će se primenjivati od 1. januara 2016. godine.

Izvor: Vebsajt Blic, 10.11.2015.
Izvod iz vesti, Naslov, Obeležavanje: Redakcija