Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O PREVOZU PUTNIKA U DRUMSKOM SAOBRAĆAJU: Zakon, čija primena počinje 13. februara 2017. godine, trebalo bi da popravi položaj prevoznika, spreči nelegalno obavljanje javnog prevoza, te da omogući veću bezbednost korisnicima usluga. Zakonom je predviđeno uvođenje licence, za koju se traže poslovni ugled, finansijska sposobnost, profesionalna osposobljenost, odgovarajući vozni park


Novi Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ("Sl. glasnik RS", br. 68/2015 - dalje: Zakon), čija primena počinje 13. februara 2017. godine, trebalo bi da popravi položaj onih koji se bave prevozom, da spreči nelegalno obavljanje javnog prevoza, te da omoguće veću bezbednost korisnicima usluga.

U tom smislu Zakonom je predviđeno uvođenje licence, za koju se traže poslovni ugled, finansijska sposobnost, profesionalna osposobljenost, odgovarajući vozni park, navodi Milica Dubljević, sekretar Udruženja i direktor Centra za stručno osposobljavanje u transportu u Privrednoj komori Srbije (PKS).

Slavoljub Đorđević, predsednik Grupacije za prevoz putnika u drumskom saobraćaju i autobuske stanice očekuje da novi Zakon uredi poslovanja saobraćajnih preduzeća, što do sad nije bio slučaj.

Objašnjava da je novi Zakon precizirao da linijski putnički prevoz u zemlji, opštinski, međugradski i međunarodni, može da se obavlja samo autobusima i može da ga obavlja samo firma koja je za to registrovana, a koja zadovoljava sve Zakonom predviđene uslove.

"Ukoliko želimo da postanemo članica EU i u tom smeru sve naše aktivnosti i idu, moramo da se prilagođavamo i da poštujemo zakone i propise i da stvaramo zdrav poslovni ambijent gde ćemo svi da poslujemo pod istim uslovima, poštujući sve zakone i zakonske propise, što sada nije slučaj", naveo je Đorđević.

On podseća da su mnoge saobraćajne firme uništene i dovedene u bezizlaznu situaciju zbog "kombi prevoza" i "divljih prevoznika", koji nemaju redovne cenovnike, nemaju karte, niti rade po propisima i zakonima.

"Taj sistem pod kojim se kriju, voze od vrata do vrata, to zakonom nije dozvoljeno", kaže Đorđević i dodaje da je važno što sada postoji volja da se ta oblast u potpunosti reguliše, da se sve uvede u legalne pravne tokove pravne države, jer, kako objašnjava, država je najveći gubitnik kad stotine miliona evra odlaze zbog neplaćenog PDV-a i to samo iz oblasti prevoza kombijem.

"Postoje redovne linije, koje nisu fleksibilne, ali nije svejedno kad se vozite vozilom kojim upravlja vozač amater, ili autobusom gde voze dvojica vozača profesionalaca koji na dve godine idu na lekarski pregled i polažu za sertifikate", kaže Đorđević.

Privredna komora, inače, namerava da u saradnji sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture organizuje sastanak prevoznika u drumskom saobraćaju na kojem bi se zainteresovani upoznali sa novinama koje donosi novi Zakon.

Novi Zakon je usklađen sa propisima Evropske unije, ali i s domaćom regulativom - Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima ("Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 - odluka US, 55/2014, 96/2015 - dr. zakon i 9/2016 - odluka US) kao i podzakonskim aktima proisteklim iz ovog zakona i Zakonom o radnom vremenu posade vozila u drumskom prevozu i tahografima ("Sl. glasnik RS", br. 96/2015).

Izvor: Vebsajt Kamatica, 07.02.2017
Naslov: Redakcija