Vlada RS bi tokom januara trebalo da predloži novi Zakon o zaštiti potrošača i prosledi ga Skupštini na razmatranje i usvajanje. Na taj način, domaća zakomska regulativa u oblasti zaštite potrošača trebalo bi da bude usklađena s međunarodnim standardima, da štiti potrošače, a da ni na koji način ne šteti ni trgovcima.
Na osnovu sugestija i primedbi tokom javne rasprave, novi zakon mora da obezbedi jake instrumente i mehanizme zaštite potrošača koji su izostali iz prethodnog zakona, a čije su se mnoge slabosti pokazale u primeni.
U predlogu novog zakona o zaštiti potrošača, između ostalog, ne postoji više pojam primerenog roka za reklamaciju, odnosno biće izbegnuta varijanta da nakon što ste predali reklamaciju – čekate u nedogled da se to i reši.
To je jako bitno jer su do sada ljudi koji kupe robu na taj način čekali više od 20 dana na isporuku, a samim tim je i reklamacioni rok – istekao", navodi Korać.
Novim zakonom biće vraćene nadležnosti tržišnoj inspekciji, posebno u oblasti nepoštene poslovne prakse i netržišnih ugovornih obaveza, što takođe treba da pomogući kvalitetnu zaštitu interesa potrošača.
Kada počne primena novog Zakon o zaštiti potrošača, kazne u rasponu od 300 hiljada do čak dva miliona dinara biće dodatni instrument da prava potrošača budu i – ispoštovana.
Izvor: RTV