Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

NACRT ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA: Kazna za nevezivanje pojasa biće udvostručena na 10 hiljada dinara, kao i kazna za razgovor mobilnim telefonom u toku vožnje. Novčanom kaznom u iznosu od 120.000 dinara biće kažnjen vozač koji prevozi dete bez posebnog sedišta, vozač koji upravlja vozilom, a nema izdatu vozačku dozvolu ni za jednu kategoriju ili je dozvola oduzeta zbog nesavesnog i nepropisnog upravljanja, vozač čiji je auto isključen iz saobraćaja, a on bude zatečen u upravljanju tim vozilom za vreme zabrane, te obilaženje vozila koje se zaustavilo na pešačkom prelazu radi propuštanja pešaka


Ukoliko bude usvojen Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, vozači u Srbiji od 1. januara 2017. godine trebalo bi da očekuju drastičnije kazne za saobraćajne prekršaje.

Kako je dosad najavljivano, kazna za nevezivanje pojasa, na primer, biće udvostručena na 10 hiljada dinara, kao i kazna za razgovor mobilnim u toku vožnje. Ipak, najviše pažnje privlači da će za pojedine prekršaje, poput vožnje dece bez posebnog sedišta kazna biti 120 hiljada dinara.

Ista kazna predviđena je i za vožnju bez dozvole, kao i tokom zabrane. Hiljadu evra koštaće i obilaženje vozila koje se zaustavilo na pešačkom prelazu radi propuštanja pešaka.

"Država ima pravo, ali i obavezu da štiti živote građana. Ona ima obavezu i da štiti živote građana od onih koji se nasilnički ponašaju u saobraćaju, i na taj način ugrožavaju živote ostalih učesnika. Država ima pravo da pooštri određene prekršaje koji ugrožavaju bezbednost saobraćaja", kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Dodaje da će najviše da se pooštre kazne za vožnju pod dejstvom alkohola, i ugrožavanje bezbednosti dece u saobraćaju.

"Deca najčešće ginu kao putnici u vozilu. Kada pogledamo stepen upotrebe zaštitnih sistema za decu, odnosno dečija sedišta i sigurnosne pojaseve, koji iznose oko 1/3 za decu do tri godine starosti i 10 procenata za decu do 12 godina starosti, shvatamo da moramo da pooštrimo mere, i da primoramo roditelje da koriste zaštitne sisteme za decu", kaže Okanović.

Dodaje da je usvojena strategija po kojoj od 2020. ne sme da pogine nijedno dete u saobraćaju.

"Vrlo često njihovom stradanju doprinose njihovi roditelji koji ne shvataju koliko je važno da ona budu u dečijim sedištima odnosno da budu vezani sigurnosnim pojasevima", kaže Okanović.

Izvor: Vebsajt N1, 05.11.2016.
Naslov: Redakcija