Email Print

STRATEGIJA SUZBIJANJA VISOKOG STEPENA SIVE EKONOMIJE I NELEGALNE KONKURENCIJE U DRUMSKOM SAOBRAĆAJU


Ministar saobraćaja i predstavnici Privredne komore Srbije dogovorili su strategiju suzbijanja visokog stepena sive ekonomije i nelegalne konkurencije u drumskom saobraćaju. Program borbe protiv nelegalnih prevoznika definisan je u sedam tačaka, a dogovoreno je i da se u gradovima u kojima su crne saobraćajne zone najizraženije pojača rad inspekcijskih organa, uz asistenciju pripadnika policije.

  • Kako je saopšteno iz Ministarstva, učesnici sastanka istakli su da ilegalni prevoz putnika direktno utiče na nelikvidnost i legalne prevoznike dovodi u neravnopravan ekonomski položaj.

Oni su naglasili zainteresovanost da se ta oblast dovede u legalne okvire, jer se državi uskraćuje budžetski prihod od 50 miliona evra na godišnjem nivou.

To je, kako se navodi, čak 45 odsto od ukupno ostvarenog prihoda u drumskom saobraćaju.

Ministar  je predložio da se formira zajednička komisije koja će u narednom periodu ponuditi precizna rešenja i odrediti redosled poteza kako bi se nagomilani problemi u prvoj fazi značajno umanjili, a onda i uz direktno učešće Vlade Srbije potpuno neutralisali.

On je predstavnike Privredne komore Srbije podržao u nastojanju da se suzbiju nelegalni tokovi odvijanja saobraćaja, jer taj problem, kako je ocenio, "praktično akumulira u sebe i kompletan dijapazon sistemski nerešenih pojava koje su se odomaćile u ovoj oblasti".

Neprikazivanje ukupnog prihoda, neobračunavanje i neplaćanje PDV-a, neprijavljivanje radnika i neplaćanje poreza i doprinosa na zarade dovodi u podređen položaj legalne prevoznike i direktno utiče na njihovu likvidnost, ukazuje se u saopštenju.

Od ukupnog broja zaposlenih u saobraćaju, više od 25.000 egzistira u drumskom delu ove privredne oblasti, sa ukupno 6.000 voznih jedinica, bez prevoznih sredstva svakodnevno angažovanih u beogradskom i novosadskom javnom prevozu.

Kako je konstatovano, nelegalni prevoznici koriste čak i zvanična autobuska stajališta, prevoze putnike sa prevoznim sredstvima starim i više od tri decenije, a o faktoru bezbednosti i rizika praktično se ne vodi ni najmanja briga.

Taj problem još čini to što nelegalni prevoznici saobraćaju kako u mesnom, prigradskom, tako u međugradskom saobraćaju, a gotovo redovna je i pojava nelegalnog obavljanja prevoza putnika i na međunarodnim linijama.

Na sastanku je ukazano i na neophodnost organizovanja javne rasprave o novom tekstu zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju kako bi se svi pozitivni propisi uskladili sa propisima Evropske unije.

Izvor: Tanjug