Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

NALED: E-UPRAVA šTEDI VREME I SMANJUJE TROšKOVE ADMINISTRACIJE I DO 75 ODSTO


Razvojem e-servisa država bi svakom građaninu koji sada gubi i više od pola sata za obavljanje jedne procedure na šalteru, mogla godišnje da uštedi pet radnih dana, a troškove administracije smanji i do 75 odsto, pokazao je izveštaj međunarodnog tima stručnjaka o stanju i perspektivama razvoja e-uprave u Srbiji, koji je predstavljen u Skupštini grada Beograda.

Takođe, zahvaljujući tome bi mogla da se skrati i procedura osnivanja firme i prijave radnika na manje od jednog dana, saopštila je predsednica Upravnog odbora Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj (NALED), Ana Brnabić.

Ona je ukazala da je NALED jedna od 100 organizacija u svetu koju je kompanija IBM odabrala u okviru globalne inicijative za podršku zemljama u razvoju.

Inače, ta alijansa je dobila pomoć IBM stručnjaka iz SAD, Indije, Filipina da pripremi komparativnu analizu, strateški okvir i smernice za dalji razvoj elektronske uprave u Srbiji.

Brnabić je podsetila da Srbija zauzima 38. mesto od 43 zemlje u Evropi na listi UN po razvoju e-uprave.

U regionu, iza Srbije po tome su Bugarska, Albanija, Makedonija i BiH.

Brnabić je navela da analize pokazuju da je razvoj e-usluga direktno proporcionalan konkurentnosti jedne zemlje i njenoj atraktivnosti za investitore pa bi razvoj elektronske uprave imalo i pozitivan uticaj na plasman Srbije na "Duing biznis" listi Svetske banke.

Podsetivši da je na centralnom portalu E-uprave Srbije trenutno dostupno 635 elektronskih usluga, ona je navela da su one u većini slučajeva, oko 70 odsto, namenjene građanima, skoro 30 odsto usluga namenjeno je privredi, a nešto manje državnim institucijama.

Na konferenciji je rečeno da se najdalje odmaklo, odnosno u poslednje vreme, napredak je ostvaren u razvoju sistema za poreske prijave, izdavanje građevinskih dozvola, prijavu i odjavu radnika i predaju finansijskih izveštaja APR-u.

Ključna preporuka izveštaja, kako je dodala, je da Srbija formira centralno telo koje će imati autoritet i odgovornost da vodi i nadgleda razvoj e-uprave i kordinira rad ministartava i drugih institucija.

Rečeno je i da su zemlje sa snažnom centralnom institucijom (56 država u Evropi) koje su uključeni u izradu svih propisa najuspešnije u razvoju e-servisa.

Direktor za regulatornu reformu NALED-a, Jelena Bojović, rekla je da je cilj da se definiše preporuka ili okvir za uključivanje elektronske uprave u cilju unapređenja poslovnog okruženja.

Ona je navela da je važno da se na viši nivo postavi institucionalni okvir i da bolje među sobom koordiniraju institucije koje uvode nove servise.

Kako je rečeno, u fokusu je i sistem elektronskog plaćanja svih usluga koji će biti efikasan i bezbedan a neće nametati troškove i komplikovane procedure.

Izvor: Vebsajt Tanjug, 03.06.2016.
Naslov: Redakcija