Email Print

ZAKON O POREZU NA DODATU VREDNOST: POTENCIJALNA KORIST OD USPOSTAVLJANJA RECIPROCITETA U VRAćANJU PDV-A SA ZEMLJAMA REGIONA


Srbija bi uspostavljanjem reciprociteta u vraćanju PDV-a sa svim zemljama regiona, EU i Turske, imala godišnji benefit od ukupno 140 miliona evra, izjavio je Tanjugu direktor preduzeća "Keš bek imo" (Cash back) Mirko Vincetić.

On je precizirao da bi uspostavljanje uzajamnosti u vraćanju PDV sa svim državama Evrope i regiona srpskoj privredi donelo 100 miliona evra, a regulisanje tog pitanja sa Turskom srpskom budžetu bi donelo 40 miliona evra.

Postoji 16 država EU koje bezuslovno poštuju Direktivu 13 i vraćaju PDV svim državama, uključujući i Srbiju, dok je 12 država EU primenjuju uz uslov koji se odnosi na takozvanu uspostavu uzajamnosti, objasnio je Vincetić.

To znači da će na primer, Hrvatska vratiti PDV srpskoj kompaniji ukoliko Poreska uprava Srbije vraća PDV hrvatskoj kompaniji, precizan je Vincetić, koji rukovodi preduzećem koje već osam godina pruža usluge refundacije inostranog PDV-a pravnim licima iz Srbije.

Vincetić je napomenuo da PDV iz Hrvatske sada ne mogu da vrate Srbija, Makedonija, Crna Gora, Bosna i Hercegovina.

"Upravo imajući u vidu probleme koje imaju srpske kompanije da iz velikog broja država EU i regiona ne mogu vratiti PDV, mi se zalažemo za usvajanje naše inicijative za uspostavu uzajamnosti u vraćanju PDV", istakao je Vincetić.

Svi privredni subjekti iz regiona bili bi konkurentniji kada bi mogli da vrate PDV iz država regiona, uveren je Vincetić, dodajući da takav interes postoji i kod srpskih privrednika.

Kada je reč o uspostavljanju uzajamnosti u vraćanja PDV-a sa Turskom, Vincetić je ukazao da turski kamioni koji tranzitiraju kroz Srbiju, za sada ne sipaju gorivo u našoj zemlji zato što im je skupo i to čine u Sloveniji i Austriji jer iz tih država mogu vraćati PDV.

"Benefit za srpski budžet na godišnjem nivou, izračunat po međunarodnoj metodologiji iznosi oko 40 miliona evra, trošenjem goriva i boljim korišćenjem naših puteva, jer ćemo privući veći broj turskih kamiona koji sada saobraćaju Koridorom IV ili nekim drugim putevima koji tranzitiraju ka centralnoj Evropi", istakao je Vincetić.

On je dodao da je važno da i Hrvatska uspostavi uzajamnost sa Turskom, jer bi na taj način Koridor 10 bio puno atraktivniji za turske kamione.

Vincetić je napomenuo da je i jedna od preporuka Vladi Srbije i Poreskoj upravi Srbije u Beloj knjizi Saveta stranih investitora za 2013. bila upravo da uspostave uzajamnost sa svim državama Evrope, ali, dodao je, nije bilo nikakvih pomaka do sada.

Prema njegovim rečima, ne postoje prepreke za rešavanje tog problema, osim neupućenosti donosioca odluka u tu temu koja je usko specifična.

"Imamo član 53 Zakona o PDV koji je regulisao to pitanje, i naš pravilnik o refakciji PDV, dakle nije potrebno da donesemo nijedan zakon ni podzakonski akt, dovoljna je izjava ministra finansija ili direktora Poreske uprave, i od tog datuma se uspostavlja uzajamnost", tvrdi Vincetić, zaključujući da je to pitanje dobro volje nadležnih.

Izvor: Tanjug, 3.8.2014.

Ako Vam je ova vest privukla pažnju - podelite je:

Email Print