Email Print

SUŠENO VOĆE - IZVOZNA ŠANSA SRBIJE


Nekada smo u Sjedinjene američke države izvozili i do 40 hiljada tona godišnje, a danas su te količine mnogo manje.

Voće se suši u kondenzacionim komorama, bez prisustva dima. Samo jedna kesica ima veliku energetsku vrednost, a zdravija je od brze hrane.

Uprkos tome što je Srbija 2011. godine izvezla sušeno voće u vrednosti od 11 miliona dolara, ipak je reč o malim količinama. Najveći kupci su SAD, Turska, Italija, Rusija i Hrvatska. Aleksandar Miloradović portparol Agencije za promociju izoza i strana ulaganja SIEPA, kaže da država svake godine sve više investira u ovaj izvozni sektor.

"Podižemo konkurentnost malih i srednjih preduzeća, upravo proizvođača, poljoprivrednih proizvođača, kroz programe subvencionisanja. Svake godine samo Agencija za strana ulaganja administrira negde oko 200 miliona dinara za razne programe na unapređenju izvoznog marketinga", kaže Aleksandar Miloradović iz SIEPe

U izvoz bi pored voća, moglo i sušeno povrće, kao i domaći začin.

Izvor: B92