Paragraf besplatno • Besplatni propisi • Besplatni obrasci • Aktuelni statistički podaci • Paragraf sertifikat
• Kalendar poreskih obaveza • Državni i ostali praznici - neradni dani • Registar službenih glasila • 100 pitanja 100 odgovora



ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: OŠTEĆENI KUPCI MOGU SE OBRATITI KOMISIJI ZA ZAŠTITU KONKURENCIJE, MINISTARSTVU TRGOVINE ILI TRŽIŠNOJ INSPEKCIJI


Reklamni materijal sve češće kupce dovodi u zabludu i probleme. Zamke koje sadrže otkrivaju se tek na kasi.

U mnogim radnjama na reklamnim panoima za odloženo plaćanje na 210 dana nema limita, i ta ``top ponuda`` važi za sve artikle i u svim objektima tog lanca. Međutim, reklame su jedno, a realnost nešto drugo.

Tako u jednom objektu istog lanca prodaju na poček i boksove cigareta, a u drugom je to zabranjeno. A u reklami piše da se ``do 210 dana odlažu računi čekovima građana bez limita za sve artikle u ponudi``.

``Ne bi bilo problema da na reklami piše da odloženo plaćanje ne važi za određenu vrstu proizvoda``, kaže Beograđanka Natalija Đurić.

``TRGOVCI SU DUŽNI DA NAGLASE UKOLIKO AKCIJA ILI SPECIJALNA PONUDA NE VAŽI ZA ODREĐENE ARTIKLE, U OVAKVIM SLUČAJEVIMA OŠTEĆENI KUPCI MOGU DA SE ŽALE KOMISIJI ZA ZAŠTITU KONKURENCIJE. TREBA SE OBRATITI I MINISTARSTVU TRGOVINE I, PRE SVEGA, TRŽIŠNOJ INSPEKCIJI``, DODAJE BOGOSAVLJEVIĆ.

Kako nam je rečeno u Tržišnoj inspekciji, na svaku prijavu se izlazi na teren. Inspekcija ne može da natera trgovinski lamnac da obešteti kupca, ali zato može da kazni svaku nepravilnost i zloupotrebu.

Dakle, nezadovoljni kupac može da presavije tabak i uz prijavu, u kojoj treba da iznese što više detalja, dostavi fiskalni račun i reklamni materijal.

Izvor: Novosti