Zastava Bosne i Hercegovine

NOVI ZAKON O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA MOGAO BI BITI USVOJEN U MARTU: ZABRANA VOżNJE U GEPEKU, ODGOVORNOST PUTARA I ZABRANA POčETNICIMA DA UPRAVLJAJU AUTOM SA MNOGO KONJSKIH SNAGA


Pravna baza Paragraf Lex

Zakon je najavila ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović, posle niza nesreća u kojima su stradali mladi.

Novi zakon će zbog toga biti strožiji, i u njemu će se naći i odredbe koje zabranjuju vožnju u gepeku, iako se do sada smatralo da tako nešto ne mora da se naglašava.

Vozači početnici neće moći da upravljaju automobilima sa mnogo konjskih snaga. Neki su to videli kao kažnjavanje onih koji ne krše zakon.

"Moramo da prilagodimo uglavnom zakonske odredbe onima koji gledaju da se ne ponašaju u skladu sa zakonom. Oni koji su ljudi dobre volje, njima zakon nije potreban. Potreban je zakon za one koji ne žele da se ponašaju u skladu sa pravilima", navodi Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta.

2001. godine 1270 osoba je poginulo u saobraćajnim nesrećama, a povređeno je oko 20 hiljada. Sada je na snazi zakon iz 2009. godine, a pre njega važio je zakon o saobraćaju iz davne 1984 godine.

"Zbog primene ovog zakona iz 2009. koji smo najavljivali polako i dizali tenziju, mi smo došli na 2010. sa 660 poginulih, znači skoro pola, na oko 12 hiljada povređenih, znači skoro pola, na oko 40 hiljada saobraćajnih nezgoda, znači neku trećinu manje, i taj dobitak se meri i u velikim parama koje država plaća", ističe Vujanić.

Svaki nastradali u saobraćaju, državu, odnosno građane Srbije košta oko pola miliona evra, dok je u svetu taj trošak u proseku oko milion evra.

Novim predlogom zakona predviđena je i odgovornost putara ukoliko zbog loših uslova na putu dođe do nesreće.

Izvor: B92, 02.02.2015.