Email Print

NEMAČKI DISKONTNI TRGOVINSKI LANAC LIDL STIŽE U NOVI SAD, ZRENJANIN, SUBOTICU...


Srbija bi sledeće godine trebalo da dobije supermarkete nemačkog diskontnog trgovinskog lanca Lidl, najavila je sekretar Udruženja Privredne komore Srbije (PKS) Gordana Hašimbegović, istakavši da u našoj zemlji, za sada, ne posluje nijedan trgovac tog tipa.

Dolazak diskontera osnažilo bi konkurenciju među trgovcima i ponudu robe po nižim cenama, što je značajno zbog potrošača, a dobro je i da je Srbija prepoznata kao zemlja povoljna za investiranje, istakla je Hašimbegović za Tanjug.

Lidl deo "Švarc" grupe, u Srbiji je registrovao poslovanje, 22. decembra 2010. godine, izgradnja i otvaranje supermarketa trebalo bi da bude u 2013. godini, a svi objekti će biti veličine oko 2.000 metara kvadratnih, naglasila je Hašimbegović.

Samo u Mađarskoj ima oko 110 diskontnih lanaca, a Lidl je prisutan i u Hrvatskoj, Sloveniji i Bugarskoj.

Kako je objasnila Hašimbegović, diskonteri nude kupcima ograničen asortiman kvalitetnih proizvoda po povoljnijim cenama, nižim od onih koje se nude u uobičajenim prodavnicama.

Najznačajniji deo proizvoda čine robne marke diskontera i na taj način osvajaju tržišni segment potrošača slabije kupovne moći, uglavnom imaju veoma krutu politiku asortimana i ograničavaju se samo na artikle koji se brzo obrću.

U poređenju sa hipermarketima, koji u svojim trgovinama prodaju oko 35.000 i više različitih proizvoda, diskontni trgovinski lanci raspolažu asortimanom od oko 1.200 proizvoda.

Manji opseg asortimana značajno smanjuje troškove logistike i administracije u prodavnicama, što utiče na cenu i zadovoljstvo potrošača.

Karakteriše ih paletni način izlaganja robe, ponekad i u kutijama, površine su od oko 1.000 do 2.000 kvadratnih metara, a jedno od glavnih aduta hard diskonta je i povoljna ponuda neprehrambenih proizvoda.

Izvor: Tanjug