Broj prigovora potrošača u 2015. godini se smanjio, a prema podacima Nacionalnog registra za prigovore bilo ih je 14.500, što je za 2.200 manje nego u 2014. godini, izjavila je državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, Vesna Kovač.
"To govori da trgovci imaju drugačiji odnos prema potrošačim i da više poštuju njihova prava", rekla je Kovač u Beogradu na okruglom stolu o pravima potrošača.
Ona je podsetila da se novi Zakon o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014 i 6/2016 - dr. zakon - dalje: Zakon) primenjuje godinu i po dana i da je primetno da su potrošači bolje informisani i obavešteni o svojim pravima.
"Zakonom je ojačana uloga udruženja za zaštitu potrošača", rekla je Kovač i objasnila da ta udruženja učestvuju u donošenju odluka, ali i pokreću zahteve za rešavanje interesa potrošača.
Kovač je ocenila i da je poštovanje Zakona sve bolje i da će se i dalje raditi na njegovoj primeni.
"Poštovanjem prava potrošača trgovci se angažuju u fer konkurentskoj borbi na tržištu, koja vodi boljim poslovnim rezultatima, nižim cenama i boljem kvalitetu robe", navela je ona.
Na okruglom stolu je naglašeno da nijedno preduzeće u Srbiji ne može računati na dugoročni uspeh ukoliko u punoj meri ne poštuje prava potrošača i ne neguje partnerski odnos sa njima.
Ukazano je i da bez zadovoljnih potrošača, domaće kompanije neće moći da računaju na bolje poslovne rezultate.
Panelisti su zaključili da je vrlo važno nastaviti sa edukacijom i potrošača i kompanija u tom segmentu, uz ukazavanje i na pojedinačne primere zloupotrebe Zakona.
Izvor: Vebsajt Novosti, 30.03.2016.